Comunități

Lidl și Federația Fundațiile Comunitare din România, fond de 250.000 euro pentru inițiative civice în Vaslui, Brașov, Cluj, Oradea și Buftea

By iunie 10, 2020 iulie 8th, 2020 No Comments

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România lansează un program de finanțare pentru inițiative comunitare de mediu și educație în valoare totală de 250.000 de euro. Programul numit „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” va oferi micro-granturi nerambursabile pentru inițiative locale organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor de învățământ și grupurilor de inițiativă din cinci orașe (Brașov, Cluj, Buftea, Vaslui și Oradea), informează Ambasada Sustenabilității din România.

Demersul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat prin 5 fundații comunitare din orașele de reședință, respectiv: Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Iași și Fundația Comunitară Oradea.

Fiecare fundație va acorda finanțări de 50.000 euro și mentorat celor mai bune soluții la provocări în mediu și educație. Până la finalul lunii iunie, are loc prima etapă, bazată pe dialogul și partiparea comunității și a administrației locale, pentru identificarea provocărilor comunității, urmând ca, începând din luna iulie, să fie lansate apelurile de proiecte și să înceapă activarea de soluții sustenabile și participative. Inițiativele vor fi selectate de un juriu neutru și avizat, în baza unor criterii stabilite de fiecare fundație comunitară.

Inițiativa programului vine ca un răspuns pentru nevoile reale ale comunităților în care Lidl activează și este o măsură prin care retailerul își propune să sprijine acțiuni relevante, cu efecte pozitive pe termen lung, în direcțiile strategice de educație și mediu.

Viziunea este ca inițiativele „la firul ierbii” susținute prin program să aibă un dublu impact pozitiv: creșterea calității vieții prin soluții relevante în mediu și educaţie și creșterea capitalului social de încredere în comunități. Grupurile solidare în care încrederea este prezentă în rețele extinse de relații pot să activeze rapid mecanisme de cooperare și sunt mai reziliente în fața provocărilor neașteptate. Prin contrast, conform cercetărilor, în România, „șase din zece români nu au încredere în nimeni în afara cercului de apropiați”, iar media de implicare în activități de voluntariat este semnificativ mai redusă comparativ cu cea din alte state europene  (studiu IRES din 2016 si Eurobarometru 75.2).

Mai multe detalii, pe Ambasada Sustenabilității din România

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.