Sustenabilitate

Carrefour lansează un produs sezonier cu legume proaspete pentru a susține micii producători agricoli

By aprilie 23, 2020 iulie 8th, 2020 No Comments

Carrefour a lansat un nou produs sezonier compus din lădițe cu legume proaspete, disponibile în magazine și online până în 15 mai.

25% din valoarea fiecărei lădițe vândute va fi donată Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, pentru a susține implementarea de programe sustenabile în agricultură, un domeniu cu atât de mult potențial în România.

Lădița cu verdețuri costă 19.99 lei și este prima dintr-o serie de lădițe cu legume cultivate local. Aceasta conține 25 de articole provenind de la Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, de la producători din programul Creștem România BIO aflați în primii ani de conversie la agricultura ecologică, dar și de la sute de alți fermieri din țară, cu care Carrefour are contract sezonier: 1 kg spanac, 4 legături de ceapă verde, 4 legături de lobodă, 4 legături de ridichi, 4 legături de usturoi verde, 2 legături de leuștean, 2 legături de mărar, 2 legături de pătrunjel și 2 bucăți de salată verde.

„Anul acesta, iarna caldă a grăbit producția, ne-a impiedicat să urmăm calendarul agrar firesc și ne-am văzut în fața unei situații greu de gestionat fără un suport real. Un surplus de produse pe care, teoretic, nu am fi putut să le vindem dacă nu am fi avut sprijinul Carrefour, care ne-a preluat legumele”, spune Paul Piper, producător local din Arad.

„Inițiativele Carrefour sunt un bun exemplu de implicare din partea sectorului privat, de care agricultura românească are nevoie pentru a crește. Mulțumim Carrefour pentru că ne-a fost alături din primul moment și ne acordă sprijin în dezvoltarea de programe durabile, contribuind, astfel, la investiția în generațiile viitoare, printr-o agricultură responsabilă de mâine”, declară Romeo Vasilache, Director Executiv Fundația pentru Dezvoltarea Agriculturii.

„Avem o piață internă de legume în creștere, dornică să consume produse locale de calitate, însă există limitări date de fragmentarea terenului, de o performanță relativ scăzută în sector și de accesul limitat la piață. Grija noastră se îndreaptă spre reducerea acestor lipsuri, astfel că – prin toate inițiativele și programele noastre – aplicăm o strategie pe termen lung de dezvoltare a segmentului agricol, prin transferul de expertiză către micii fermieri, creșterea capacității logistice și accesul la piață și tehnologie, de care producătorii locali au atât de mare nevoie”, susține Anca Damour, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

Fundația Pentru Dezvoltarea Agriculturii (FDA) este o organizație independentă înființată în 2019. Rolul ei este de a contribui la implementarea și diseminarea la nivel național a unor modele asociative în agricultură care susțin productivitatea, calitatea și oferă fermierilor mici și mijlocii acces la piață și consiliere în obținerea de fonduri și în aplicarea de metode agricole moderne.

 

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.