Doar 6% dintre românii utilizatori de internet cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani au auzit despre responsabilitate socială și pot explica ce înseamnă, în timp ce 47% au auzit despre concept, însă nu îl pot explica, potrivit unui studiului „BOLD by Lowe Group”, realizat de Golin și iSense Solutions. Cercetarea și-a propus să descopere cât de important este pentru consumatorul român ca brandul pe care îl cumpără sau compania cu care interacționează să întreprindă activități de responsabilitate socială, informează green-report.ro
Vizibilitatea campaniilor de CSR în rândul diferitelor generații
31% dintre persoanele din mediul urban au auzit de cel puțin o campanie de CSR derulată de o companie. Internetul este principala sursă de informare pentru 66%. A doua sursă de informare este reprezentată de reclamele TV, pentru 61%, iar 32% dintre persoanele din mediul urban ce utilizează internetul au răspuns că au aflat despre diferite campanii de CSR prin intermediul influencerilor care au susținut campaniile respective.
Totodată, rețelele sociale, precum Facebook și Instagram, reprezintă sursa online principală pentru 77% dintre persoanele din mediul urban, urmate fiind de site-urile de știri generale (50%) și YouTube (39%), platformă preferată în cea mai mare măsură de Generația Z (75%).
De ce se implică companiile în activități de CSR?
Românii din mediul urban sunt de părere că, de cele mai multe ori, companiile se angajează la proiecte de CSR pentru a-și îmbunătăți imaginea brandului (91%), pentru a se promova (90%) și pentru a fi mai aproape de consumatori (79%), eforturi văzute și prin prisma companiilor care își doresc să împărtășească aceleași valori cu ale comunității în care activează.
În cazul celor din segmentul Millennials (74% vs. 68% total), implicarea companiilor în CSR poate reprezenta și o acțiune de employer branding.
Cele mai mari probleme din România pe care consumatorii cred că pot fi rezolvate prin campanii de CSR
6 din 10 români din mediul urban cu acces la internet declară că acțiunile de CSR întreprinse de companii pot rezolva probleme care țin de accesul la educație, accesul la serviciile de sănătate, dezvoltarea infrastructurii sau probleme care țin de poluarea aerului.
Întrebați despre cum ar trebui să fie o campanie de CSR, consumatorii români sunt de părere că aceasta trebuie să aibă rezultate (73%), să fie clară (71%), să fie foarte vizibilă (55%), dar să îi facă să se implice emoțional (48%) și să fie creativă (47%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin, la care au participat respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban, împărțiți în 3 categorii în funcție de vârstă: Generația Z (18-25 de ani), Millennials (26-35 de ani) și Mature (peste 35 de ani). Cercetarea a inclus și o etapă calitativă, cu interviuri realizate cu reprezentanți din fiecare segment de vârstă.
Datele au fost culese online, în luna octombrie a acestui an, şi sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4.36%, la un nivel de încredere de 95%.